Όμορφες στιγμές της Σωφέρ Θεάτρου... μέρος πρώτον

Πολλά όμορφα στιγμιότυπα συνεντεύξεων (εν έτει 2023) αποκρυσταλλώνονται σε ένα μοναδικό αμάλγαμα θεατρικών προσωπικοτήτων, ένα ιδιαίτερο ποτ-πουρί της στήλης Σωφέρ Θεάτρου. 

Σας περιμένουν να τα παρακολουθήσετε...



Καταρχάς, θα επιχειρήσω μια μικρή αναφορά στην ιστορία της στήλης μου. 

Το 2016 ξεκίνησα να γράφω για το θέατρο, καθώς βρέθηκα με χίλιες δυο οικογενειακές υποχρεώσεις, που δε μου επέτρεπαν να ανεβαίνω σε σκηνές. Δεν είμαι ηθοποιός, ωστόσο ασχολήθηκα ερασιτεχνικά με το θέατρο μια μεγάλη περίοδο της ζωής μου που ακόμη τη νοσταλγώ. 

Η Κουλτουρόσουπα, με ηγέτη κι εμπνευστή τον Γιάννη Τσιρόγλου, μου παραχώρησε έναν αποκλειστικό αρθρογραφικό χωρόχρονο, για να σχολιάζω με τον δικό μου τρόπο παραστάσεις, δίχως καμιά διάθεση κριτικής. Θεωρώ άλλωστε πως δε θα μπορούσα να καταπιαστώ με κριτική παραστάσεων, διότι δε διαθέτω την απαραίτητη θεωρητική και σκηνική κατάρτιση, για να διασφαλίζω την εγκυρότητα και πιστότητά της. Δεν ήθελα να αναλάβω τέτοια ευθύνη, παρόλο το πρεστίζ που ίσως συνοδεύει τους κριτικούς θεάτρου, από τον πιο ανίδεο της πιάτσας έως και τον πιο καταρτισμένο. 

Έτσι λοιπόν ασχολήθηκα με τον λογοτεχνικό -ας μου επιτραπεί ο όρος- σχολιασμό θεατρικών έργων που παρακολουθούσα, βάσει της σκηνικής πραγματικότητας και του δικού μου σύμπαντος, φέρνοντας την παράσταση σε ένα εκ των έσω μου πλαίσιο. Μέσα από το δικό μου πρίσμα λοιπόν, συνυφαίνοντας με τη δική μου ψυχοδυναμική τις αντίστοιχες των ρόλων του κάθε έργου, κατέγραφα και κατέθετα εντυπώσεις, σκέψεις, συναισθήματα. 



Κι έτσι προχώρησε η Σωφέρ Θεάτρου μέχρι την επιδημία. Με κλειστά τα θέατρα, η στήλη παρέμεινε ανενεργή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το εμπόδιο αυτό γέννησε την ιδέα των βιντεοσκοπημένων συνεντεύξεων, οι οποίες αρχικά επικεντρώνονταν στο πώς οι άνθρωποι του θεάτρου διαχειρίζονται τη νέα κατάσταση. Όταν τελικά μάς έκαναν τη χάρη να επανέλθουμε στην "κανονικότητα", οι συνεντεύξεις μας συνέχισαν τη διαδρομή τους στον χώρο και τον χρόνο της εξωσκηνικής κυρίως πραγματικότητας. 

Είμαστε εντός, εκτός κι επί τα αυτά της σκηνής. Σταθερά και με ευγένεια.

Οι συνεντεύξεις αυτές εύχομαι να μην αποτελούν κενό γράμμα. Είναι η σφραγίδα των ανθρώπων της τέχνης με τους οποίους ήρθαμε σε επαφή και μας ακολουθούν παντού. Ελπίζουμε η επικοινωνία μας να έχει επενεργήσει δημιουργικά στην καλλιτεχνική πορεία όλων, επώνυμων ή μη, που εμπιστεύτηκαν τη Σωφέρ Θεάτρου και την κάμερά της. 



Επισημαίνω πως τίποτε από αυτά δε θα μπορούσε να γίνει σωστά, εάν δεν υπήρχε η καθοδήγηση και το μαεστρικό χέρι του Τάσου Πέππα στη βιντεοσκόπηση και στο μοντάζ. 

Επισημαίνω πως η κάμερα της Σωφέρ ταξιδεύει εθελοντικά και δίχως κόστος για τους ταπεινούς εργάτες της τέχνης υποστηρίζοντας 100% την τέχνη του θεάτρου. 

Επισημαίνω πως είμαστε ευγνώμονες, τυχεροί, περήφανοι που συναντήσαμε τόσους εμπνευσμένους καλλιτέχνες στο διάβα μας. Δημιουργήσαμε φιλίες και συνεργασίες. 

Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη σας. Εύχομαι να μας αντέξει η σκηνή. 



Στο τιμόνι: Ζωή Ταυλαρίδου 
Στην κάμερα: Τάσος Πέππας


Σχόλια

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ