Ο Μύθος του Χρυσού Τρίποδα του Κωνσταντίνου Καγλάτη vol. 2

Πόσο καλά γνωρίζετε την ελληνική Μυθολογία;

Στο πλαίσιο της ελληνικής ιστορίας, η μυθολογία αξιοποιεί όλα τα παιδαγωγικά και λογοτεχνικά της μέσα, έχοντας ως σκοπό να διαπαιδαγωγήσει με αλήθειες που παραμένουν επίκαιρες μέσα στο χρόνο.


Η ιστορία μας. Ο μύθος λέει ότι κάποτε στην εποχή που ζούσαν εκείνοι, τον 7ο με 6ο αιώνα π.χ., βρέθηκε ένας χρυσός τρίποδας. Κάποιοι έμποροι της Ιωνίας είχαν συνάψει συμφωνία με Μιλήσιους ψαράδες και είχαν αγοράσει προκαταβολικά το αλίευμά τους. Όταν εκείνοι έριξαν τα δίχτυα τους ανοιχτά της νήσου Κω και κατόπιν τα ανέσυραν, μαζί με τα ψάρια, ανασύρθηκε στην επιφάνεια κι ένας πολύτιμος χρυσός τρίποδας. Μεγάλη διαμάχη ξέσπασε τότε μεταξύ των ψαράδων και αυτών που είχαν προαγοράσει το αλίευμα, καθώς οι μεν πρώτοι υποστήριζαν ότι η συμφωνία αφορούσε μόνον τα ψάρια και όχι οτιδήποτε άλλο θα ανέσυραν από τον βυθό, άρα δεν ήταν υποχρεωμένοι να αποδώσουν τον τρίποδα ο οποίος τούς ανήκε, ενώ οι δεύτεροι υποστήριζαν ότι ο τρίποδας ανήκε σε αυτούς, αφού ανασύρθηκε μαζί με το αλίευμα που είχαν προαγοράσει. Κάπως έτσι ξεκινάει η ιστορία μας, ένα φιλοσοφικών προεκτάσεων οδοιπορικό στην Ελλάδα των Επτά Σοφών της αρχαιότητας, του Τρωικού Πολέμου και του Δωδεκάθεου.















Οι Επτά Σοφοί και ο Τρίποδας Σύμφωνα με αρκετούς φιλόλογους, οι επτά Σοφοί ‘Έλληνες δε συνιστούσαν ομάδα ή κύκλο, δηλαδή δεν είχαν σχέση μεταξύ τους, φανερή ή κρυφή, αλλά είναι ένα μεταγενέστερο φιλολογικό κατασκεύασμα των Αλεξανδρινών Χρόνων. ‘Ένα παρόμοιο φιλολογικό κατασκεύασμα της ίδιας περιόδου είναι και η κατάταξη των «επτά θαυμάτων της αρχαιότητας». Οι επτά σοφοί ‘Έλληνες, ωστόσο, σύμφωνα με κείμενα της αρχαιότητας, γνωρίζονταν και είχαν σχέσεις αναμεταξύ τους. Αλληλογραφούσαν, φιλοξενούσαν ο ένας τον άλλον, αλληλοβοηθούνταν και συμμετείχαν ενεργά στην εφαρμογή των ιδεών ή των σχεδίων του καθενός. Ο κατεξοχήν συνδετικός κρίκος μεταξύ των σοφών της αρχαιότητας είναι οι Δελφοί. Οι σοφές ρήσεις τους ήταν καταγεγραμμένες στους πίνακες των Δελφών, ήταν σύμφωνες με τη διδασκαλία του ιερατείου, είχαν άμεση σχέση με τον θεϊκό λόγο του Απόλλωνα. Στην αρχαία ελληνική μυθολογία, ο τρίποδας συμβολίζει τη δύναμη της πρόβλεψης και της μαντικής τέχνης και συνυφαίνεται άρρηκτα με τον Απολλώνιο λόγο. Στο παραμύθι μας αυτό, ο χρυσός τρίποδας κάνει έναν κύκλο, περνώντας από τον κάθε σοφό χωριστά. Οι επτά Έλληνες, αποποιούμενοι την ταμπέλα του σοφού, δεν αποδέχονται τον τρίποδα όχι μόνο λόγω ηθικής, αλλά επειδή ακόμη δεν έχουν αποκτήσει όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται κάποιος, ώστε να κατέχει την τέχνη της μαντικής και της πρόβλεψης, καθώς σοφός θεωρείται αυτός που έχει την ικανότητα μέσω της γνώσης να προβλέπει το άμεσο αλλά και το μακρινό μέλλον. Άρα, απομένει να μάθουμε πού αφιερώνεται τελικά ο χρυσός τρίποδας.















Ο Νίκος Κορεξιανός, η Χριστίνα Νασιάδου, ο Νίκος Ζώκας, η Φένια Σαλούκα και ο Σταύρος Δοκουζγιάννης δραματοποιούν τον «Μύθο του Χρυσού Τρίποδα» του Κωνσταντίνου Καγλάτη και μας ταξιδεύουν στον κόσμο της αρχαίας ελληνικής σοφίας με έναν αριστοφανικό, παιχνιδιάρικο κι ευφάνταστο τρόπο, ώστε μικροί και μεγάλοι να γνωρίσουμε τον Μύθο του Χρυσού Τρίποδα και τα κρυμμένα του μυστικά, το γνώθι σαυτόν, το μηδέν άγαν, τις ρίζες μας. Ας επικεντρωθούμε λοιπόν στην τεράστια αξία των ρήσεων των σοφών της αρχαιότητας, που αποτελούν τον ηθικό και πνευματικό πυρήνα του πολιτισμού μας. Ας διαπαιδαγωγήσουμε τα παιδιά μας μέσα από το θέατρο.


Ευχαριστούμε θερμά τους Νίκο Ζώκα, Νίκο Κορεξιανό, Φένια Σαλούκα, Χριστίνα Νασιάδου και Σταύρο Δουκουζγιάννη για τη συνέντευξη που παραχώρησαν στη Σωφέρ και ιδιαιτέρως το Θέατρο Αθήναιον για τη ζεστή του φιλοξενία!

Τεχνική επιμέλεια: Τάσος Πέππας 
Πνευματικά Δικαιώματα: Οποιαδήποτε δημοσίευση ή αναπαραγωγή του βιντεοσκοπημένου υλικού είναι ευγενικό να γίνεται με αναφορά στο κανάλι της Σωφέρ Θεάτρου.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:
Ένα Θεατρικό έργο ειδικά διαμορφωμένο για μικρά παιδιά αλλά και για μεγάλα, όπου με διασκεδαστικό τρόπο μας γυρίζει πίσω στον χρόνο, στην αρχαία Ελλάδα, την εποχή της Ωραίας Ελένης του τρωικού πολέμου, γνωρίζοντας κάποιους από τους 7 Σοφούς της Αρχαιότητας υπό το άγρυπνο βλέμμα της θεάς Αθηνάς. Αλήθεια, τι είναι Σοφία ;;; Γιατί ήταν σοφοί ο Θαλής και ο Σόλων;;; Εσείς γνωρίζετε;

Τους χαρακτήρες των ηρώων, έρχονται με ιδιαίτερη ερμηνεία να αποδώσουν έμπειροι ηθοποιοί ,που εργάζονται χρόνια στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Η ευρηματική σκηνοθετική παρουσίαση του Νίκου Κορεξιανού, μαζί με τις χειροποίητες μάσκες Θεάτρου της Χριστίνας Νασιάδου και την κινησιολογία του Δημήτρη Χατζηθεοδοσίου, θα μας ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο

“Έι, ωπ! Ελάτε πάμε στο σοφό!
Έι, ωπ! Να πάμε στον σοφό;;;’’

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Ηθοποιοί (κατά σειρά εμφάνισης)
Χριστίνα Νασιάδου
Φένια Σαλούκα
Αρετή Μακρολειβαδίτη / Χρύσα Καρλιώτη (διπλή διανομή)
Σταύρος Δουκουζγιάννης
Νίκος Ζώκας

Κείμενο: Κωνσταντίνος Καγλάτης
Σκηνοθεσία: Νίκος Κορεξιανός
Μουσική επιμέλεια: Νίκος Κορεξιανός
Σκηνικά : Διά Βίου Θέατρον Σκηνή
Κινησιολογία : Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου
Ενδυματολογική επιμέλεια : Νικολέτα Καγλάτη
Κατασκευή Μάσκας: Χριστίνα Νασιάδου
Σχεδιασμός αφίσας: Αρετή Μακρολειβαδίτη

Παραγωγή: Πολιτιστικό Σωματείο Θεάτρου και Τέχνης "ΔΥΙΟΣΚΟΥΡΟΣ ΦΟΙΝΙΞ"


Η παράσταση έχει διάρκεια 80 λεπτά και μπορούν να την παρακολουθήσουν από 5 ετών…εως 95 ετών !!!

Σάββατο 22 Απριλίου στις 17:30 (απογευματινή)
Κυριακή 23 Απριλίου στις 11:30 (πρωινή) & στις 17:30 (απογευματινή)
Σάββατο 29 Απριλίου στις 17:30 (απογευματινή)
Κυριακή 30 Απριλίου στις 11:30 (πρωινή) & στις 17:30 (απογευματινή)

Σχόλια

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ